Stages

Stage Afdeling Buitenland

Stage bij Flyct

Binnen onze afdeling Buitenland kunnen wij jou voor de duur van 3 tot 12 maanden een stage- of werkervaringsplaats voor een ondersteunend Juridisch Adviseur bieden. Op deze plek kun jij in het vak van deskundige op het vlak van buitenlandschades groeien.

Wij zijn Flyct. Flyct behartigt de belangen van letselschadeslachtoffers. Wij claimen schades met lef! Dit betekent dat wij overal en voor iedereen de juiste schadevergoeding realiseren. Maar we doen bij Flyct meer dan alleen letselschades. Zo verhalen wij ook niet verzekerde autoschades, schades in het Buitenland, Werkgeversvordering, vorderingen voor bedrijven.

De afdeling Buitenland geeft juridische ondersteuning aan mensen die buiten Nederland een juridisch probleem hebben. Dat kan persoonlijke schade zijn of schade aan (toekomstig) eigendom of goederen, of bijvoorbeeld een probleem met een arbeidsrechtelijke situatie. Jij kunt je inzetten deels met juridisch inhoudelijk werk en deels met ondersteunende werkzaamheden.

Interesse? Ga naar Hoe je je interesse aangeeft

Een match als:

  • Jij studeert af voor je HBO- of WO-opleiding, of je hebt die net afgerond; en,
  • je hebt affiniteit met Arbeidsrecht; en,
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels en spreekt bij voorkeur een tweede vreemde taal. Bij voorkeur Duits . In die taal weet je je zo uit te drukken dat je meer kan dan 'boodschappen doen' (maar emoties en moeilijke discussies mogen in het Engels); en,
  • je zoekt een leerzame hands-on stage of werkervaringsplek waarin je je kennis kunt inzetten.

Wat je van ons krijgt:

  • Een rol waarin je veel direct contact hebt met klanten of relaties;
  • Een rol die je zelf heel interessant kunt maken;
  • Een stagevergoeding.

Hoe je je interesse aangeeft:

Stuur je CV met een korte motivatie (liefst met een of meer situaties die een goed voorbeeld geven hoe jij je al eerder als goed teamlid hebt laten zien) naar de heer Paul Schillings, directeur Buitenland: paul.schillings@flyct.nl. Heb je vragen over deze stageplaats? Bel Paul op 06 – 53299535.

Een dag in jouw opdracht:

Jij ondersteunt de Juridisch Adviseur en pakt mogelijk zelf ook juridische kwesties op.

Je start vandaag je computer op en controleert of er agenda-acties voor die dag zijn, in de eigen dossiers en die van collega’s. Er is een mail binnengekomen van een Duitse advocaat waarmee we in een arbeidsrechtelijk geschil in Duitsland samenwerken. Het gaat om een Nederlander die in een Duits bedrijf werkte en mogelijk onrechtmachtig is ontslagen. Jij bekijkt of je de vraag van de Duitse collega zelf kunt beantwoorden. Hij wil salarisstroken van de medewerker. Die kun jij opsturen en dat doe je dus zelf.

In het volgende dossier zie je dat een Franse bouwkundig Expert in een geschil over een tweede woning in Frankrijk nog steeds geen rapport heeft opgeleverd.

Met enige strengheid moet je deze expert gaan bellen om te bereiken dat het rapport deze week wordt afgerond. Met de belofte op zak, pak je de volgende klus: het betreft een nieuwe melding van een rechtsbijstandsverzekeraar waarbij het gaat om een verzekeringsnemer die gisteren in Italië per ongeluk door het rode licht is gereden en daarbij een fietser ernstig verwond heeft. Hij zit vast op het politiebureau in Milaan en zijn familie vraagt om hem te gaan bijstaan. Je overlegt intern en met de rechtsbijstandsverzekeraar en bekijkt of je zelf al een advocaat uit ons internationale netwerk  kunt benaderen.

In de middag duik je in een juridische kwestie met betrekking tot distributie. Een Nederlands bedrijf werkt al jaren samen met een Belgisch constructiebedrijf, dat onze Nederlandse cliënt exclusiviteit voor de Nederlandse markt verzekerde. Nu gaat de Belgische leverancier toch in zee met andere dealers in Nederland, en loopt onze cliënt schade op. Kan de Belgische leverancier zomaar om onze cliënt heen? Welk recht is van toepassing ? Je komt tot een analyse en actieplan.

Tenslotte loop je je eigen bestand van dossiers door. Het betreft ook dossiers die over langere tijd een activiteit vergen. Denk aan een bouwkundige zaak in het buitenland, waarvoor een pleitdatum vastgesteld moet worden in 2019. Je stuurt bericht aan betrokken buitenlandse partijen en informeert proactief de klant wat de status is.

Wat jou een goed teamlid maakt:

Communicatief

Je kunt gemakkelijk schakelen met advocaten in het buitenland. Een klant krijgt van de manier waarop jij de situatie uitlegt het gevoel dat je juridische kennis van zaken hebt, zonder dat jij hem met vakjargon benadert.

Je hebt contacten met uiteenlopende personen (bij wijze van spreken van taxichauffeur tot notaris) en je sluit in je woordkeus, voorbeelden en stijl aan op hun dagelijks leven.

Digitaal werken / actiegericht werken

Je legt gestructureerd alle uitgevoerde en komende acties vast. Je hebt overzicht welke acties met wie op welke plaats en termijn moeten gebeuren. Je zorgt voor volledig en actueel beeld van het dossier. Je doet dit op een manier waardoor ook collega's bijv bij Support direct overzicht hebben over de stand van zaken van het dossier, begrijpen welke acties nodig zijn van hen en de juiste achtergrondinformatie hebben.

Daadkracht

Anders dan bij letselschades, kennen juridische processen in het buitenland meestal korte reactietermijnen. Je moet daardoor snel reageren en soms zelfs meteen actie nemen wanneer jij een zaak binnenkrijgt, zeker wanneer dit spreekwoordelijk of letterlijk op 'vrijdag om 17:00' gebeurt.

Energiek

'Die gaat voor mij!'. Je straalt een zichtbare bereidheid uit om iets voor elkaar te krijgen. Je straalt uit stevig in je schoenen te staan, je toont lef en je bent duidelijk over verwachtingen en (on)mogelijkheden. Je schrikt niet terug voor de minder leuke dingen waar klanten op dat moment mee te maken hebben.

Empathie

Je luistert naar het verhaal van de cliënt, herkent ook de signalen 'tussen de regels'. Je reageert op feiten evenals op de mogelijke signalen die je denkt te lezen. Je verifieert of het signaal dat je dacht te horen, ook daadwerkelijk aanwezig en juist is.

Klantgerichtheid

De tevredenheid van onze klanten bepaalt ons handelen. Die uit zich in een klanttevredenheid van 9,1 . Bij Flyct werken we vanuit bezieling voor zowel onze klanten als voor ons vak. Flyct is richtinggevend bij behandeling van claims door hierin de regie te nemen. Wij dragen ook bij aan de ontwikkeling van onze branche door onze actieve kritische opstelling. Wij gedragen ons professioneel, tot in alle details. Onconventioneel zijn we door voorop te lopen bij het implementeren van de laatste maatschappelijke, wettelijke en technische ontwikkelingen.

terug

© Young Talent Group | sitemap | voorwaarden | contact
JSVU   JFV GROTIUS   MAGISTER JFT